۱۴۰۳/۰۵/۰۶

وجه تسمیه شهر حمیدیا

شهرداري حميديا در سال 1372 تأسيس و به نام استاندار فقيد یزد «مرحوم مهندس عبدالعلي حميديا» نامگذاري شد . لازم به ذکر است جمعیت شهر حمیدیا در حال حاضر حدود 50000 (پنجاه هزار) نفر میباشد.

بوستان ناجی حمیدیا

بوستان ناجی واقع در بلوار شهید دشتی حمیدیا

بوستان ناجی حمیدیا

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برگزاری کلاس های آموزشی

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

نشست خبری شهردار و رییس شورای اسلامی شهر حمیدیا با اصحاب رسانه

نشست خبری شهردار و رییس شورای اسلامی شهر حمیدیا با اصحاب رسانه چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در محل سالن جلسات شهرداری حمیدیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری حمیدیا: شهردار حمیدیا ساماندهی بلوار شهید دشتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین معابر شهرهای یزد و حمیدیا را از جمله اولویت‌های اجرایی دانست و گفت: برای کاهش بار ترافیکی بلوار شهید دشتی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
شهردار حمیدیا درجمع خبرنگاران افزود: برای سال جدید ۲۴ پروژه جدید در این شهر تدوین و در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که ۱۲ پروژه از سال گذشته به سال جاری منتقل شده است، افزود: طرح فرهنگسرای اندیشه غدیر با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان مهمترین طرح در دستور کار امسال شهرداری حمیدیا است.

شهردار حمیدیا توزیع عادلانه خدمات شهری را از جمله الزامات اجرایی دانست و گفت: بنا داریم با ایجاد خیابان‌های موازی بار ترافیکی بلوار شهید دشتی را به خیابان‌های مجاور منتقل کنیم و این طرح به اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
الله وردی ساماندهی طرح‌های ترافیکی را از دیگر اقدامات در دستور کار شهرداری حمیدیا عنوان و گفت: برای سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی بلوار شهید دشتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که معابر اصلی و فرعی شهر حمیدیا نسبت به دیگر شهرهای استان یزد کمترین چاله چوله را دارد، تأکید کرد: این مهم دستاورد دفتر فنی شهرداری این شهر است که بنا داریم بیش از پیش آن را تقویت کنیم.

شهردار حمیدیا اجرای طرح فیبرنوری برای اولین بار بین شهرهای کشور در این شهر را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: این مهم در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان ارشد دولتی افتتاح رسمی می‌شود.

الله وردی با بیان این‌که بحث کلانتری در شهر حمیدیا را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده این، گفت: تصویب شده محدوده کلانتری ۱۴کم ولی تقویت شود و یک کلانتری جدید در منطقه اکرم آباد نیز ایجاد خواهد شد.

محمدرضا جعفری نجف‌آبادی» رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز در این نشست با بیان این‌که بودجه سال گذشته شهرداری حمیدیا ۸۰ میلیارد تومان بود و با توجه به افزایش‌های قانونی، ۱۷۷ میلیارد تومان محقق و در این شهرداری ثبت شده است.

وی با بیان این که برای اولین بار در سال گذشته، ۸۴ درصد هزینه‌های شهرداری یزد در حوزه عمرانی و ۱۶ درصد هزینه جاری بوده است، اضافه کرد: بودجه امسال شهرداری حمیدیا، ۱۸۰ میلیارد تومان دیده شده که ۷۰ درصد آن عمرانی و ۳۰ درصد صرف اعتبارات جاری خواهد شد.

جعفری گفت: برنامه شورا هدفمند کردن طرح‌های عمرانی شهرداری است و در بحث درآمدهای پایدار، شهرداری ها مجاز شدند در مباحث سرمایه گذاری بیشتر فعالیت کنند.

رئیس شورای شهر حمیدیا با بیان این که شورای اسلامی حمیدیا از هر اتفاقی که به نفع مردم حمیدیا باشد، حمایت می‎کند،‌ عنوان کرد: به استناد بررسی‌ها و تجربیات دیگر شهرها، معتقدیم مردم حمیدیا هیچ نفعی از الحاق نمی‌برند و با توجه به این که نظر مردم نیز در حال حاضر همین است، شورا نیز مخالف الحاق است ولی دصورت خواست مردم به الحاق، حتما شورای شهر حمیدیا نیز از خواسته‌س مردم حمیدیا پشتیبانی خواهد کرد.

تمامی حقوق برای “شهرداری حمیدیا” محفوظ است.

آدرس و تلفن

  • آدرس : یزد – شهر حمیدیا – بلوار سردار شهید حاج حسن دشتی – خیابان شهید نصرا… جعفری – شهرداری حمیدیا
  • سامانه پیامک : 3000101124
  • تلفن: 38222283-035
  • نمابر : 38222282-035
  • رایانامه : info@hamidia.ir
Template Design:Dima Group