۱۴۰۳/۰۲/۰۸

وجه تسمیه شهر حمیدیا

شهرداري حميديا در سال 1372 تأسيس و به نام استاندار فقيد یزد «مرحوم مهندس عبدالعلي حميديا» نامگذاري شد . لازم به ذکر است جمعیت شهر حمیدیا در حال حاضر حدود 50000 (پنجاه هزار) نفر میباشد.

بوستان ناجی حمیدیا

بوستان ناجی واقع در بلوار شهید دشتی حمیدیا

بوستان ناجی حمیدیا

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برگزاری کلاس های آموزشی

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

تبیین فضیلت های اخلاقی سردار شهید سلیمانی از منظر معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزددر مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی شهر حمیدیا به تبیین فضائل اخلاقی این سردار پرداخت.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری حمیدیا، مهندس علی اکبر عزیزی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در نخستین بخش سخنان خود در مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی شهر حمیدیا، به ۱۲ دی ماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان اشاره کرد و گفت: سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد یادآور خاطرات شیرینی است که هرگز فراموش نمی شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مصادیق آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلاً» سردار سلیمانی بود، اظهارداشت: معنای این آیه این است که «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در این راه شهید شدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند»؛ سردار سلیمانی نیز بر عهد و پیمان خود استمرار داشتند، صبر کردند و در نهایت به فیض شهادت نائل آمدند.

 

مهندس عزیزی به جایگاه سردار سلیمانی از منظر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در وصف شخصیت و مجاهدت های سردار شهید قاسم سلیمانی می فرمایند: «سردار شهید قاسم سلیمانی نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود» و «سردار شهید عزیز را باید به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم» ؛ که در این جملات و مطالب رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مفاهیم مهمی نهفته است.

 

وی در ادامه به شاخص های مکتب سلیمانی به استناد بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: احترام و خضوع در برابر پدر و مادر خود، احترام خاص به معلمین، اساتید و فرماندهان، استکبار ستیزی، مردم داری، کمک به نیازمندان، شجاعت و روحیه مقاومت، تکلیف گرایی، ولایتمداری و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه و عبادت و شب زنده داری از شاخصه های اصلی مکتب شهید سلیمانی بشمار می آید.

 

مهندس عزیزی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نگاه ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خانواده شهدا و لزوم خدمت رسانی به آن ها و تکریم و احوالپرسی از آن ها، گفت: رشادت ها و ایثارگری های شهدا بر هیچکس پوشیده نیست، خانواده شهدا نیز نعمت ها و ستون های شهر و انقلاب هستند.

تمامی حقوق برای “شهرداری حمیدیا” محفوظ است.

آدرس و تلفن

  • آدرس : یزد – شهر حمیدیا – بلوار سردار شهید حاج حسن دشتی – خیابان شهید نصرا… جعفری – شهرداری حمیدیا
  • سامانه پیامک : 3000101124
  • تلفن: 38222283-035
  • نمابر : 38222282-035
  • رایانامه : info@hamidia.ir
Template Design:Dima Group