راهنمای دریافت خدمات شهرداری
صدور مجوز پروانه ساختمانی
الف) مدارک مورد نیاز:
۱- درخواست مالک
۲- ارائه اصل و فتوکپی اسناد مالکیت (سند شش دانگ یا اوقافی شش دانگ)
۳- ارائه اصل و فتوکپی وکالتنامه و شناسنامه وکیل (در معامله وکالتی)
۴- ارائه اصل و فتوکپی شناسنامه مالک یا مالکین (کارت ملی)
۵- چنانچه مالک در قید حیات نباشد ارائه گواهی انحصار وراثت و وکالتنامه از سایر ورثه الزامی میباشد.
۶- ارائه کد پستی ملک
ب) مراحل انجام کار:
۱- تشکیل پرونده در واحد ثبت درخواست
۲- مراجعه به واحد شهرسازی و درخواست تعیین زمان بازدید از ملک
۳- مراجعه مالک در زمان تعیین شده به شهرداری و بازدید ملک توسط مأمور بازدید (مأمور بازدید پس از بازدید ملک به مالک یا متقاضی اعلام مینماید در چه زمانی به کدام قسمت شهرداری جهت پیگیری مراجعه نماید)
۴- تعیین بروکف توسط واحد نقشه برداری (در صورت نیاز)
۵- اظهارنظر واحد شهرسازی با توجه به درخواست مالک و دستور لازم توسط رئیس شهرسازی و شهردار و انجام استعلامات از اداره برق، بیمه، پست، آتشنشانی، گاز و صدور دستور تهیه نقشه
۶- بعد از تأیید نقشههای معماری توسط واحد شهرسازی میبایستی توسط مهندس ناظر، محاسب و… و سازمان نظام مهندسی ساختمان، واحد دبیرخانه و ثبت درخواست تحویل گردد.
۷- ارجاع پرونده به واحد درآمد و نوسازی و پرداخت عوارض و ارائه فیش پرداختی به آن واحد
۸- ارجاع به اداره بیمه تامین اجتماعی منطقه جهت وصول حق بیمه اجباری کارگران ساختمانی
۹- صدور مجوز پروانه ساختمانی
۱۰- تأییدات (امضای مسئول شهرسازی ، مسئول درآمد، شهردار)
تمدید پروانه ساختمانی:
الف) مدارک مور نیاز:
۱- ارائه اصل پروانه ساختمانی (شناسنامه ساختمانی(
۲- در صورتیکه ملک دارای پروانه ساختمانی فاقد اعتبار باشد نیاز به برگه تمدید نظارت مهندس ناظر جهت تمدید پروانه ساختمانی میباشد.
۳- در مورد املاک در حال ساخت میبایست گزارش از مهندس ناظر در رابطه با اجرای اصول فنی و درصد پیشرفت عملیات ساختمانی ارائه گردد.
۴- ارائه کد پستی ملک
ب) مراحل انجام کار:
۱- مراجعه به واحد ثبت درخواست
۲- مراجعه به واحد شهرسازی و درخواست تعیین زمان بازدید از ملک
۳- مراجعه مالک در زمان تعیین شده به شهرداری و بازدید ملک توسط مأمور بازدید (مأمور بازدید پس از بازدید از ملک به مالک یا متقاضی اعلام مینماید در چه زمانی به کدام قسمت شهرداری جهت پیگیری مراجعه نماید(
۴- در صورتیکه ساختمان بر اساس پروانه ساختمانی و مطابق مندرجات پروانه ساختمانی احداث و تخلفی نداشته باشند و یا بصورت زمین باشد توسط واحد ساختمانی گزارش تهیه و به واحدهای درآمد و نوسازی ارجاع میگردد. (در صورتیکه ساختمان دارای تخلف باشد پس از ارجاع به کمیسیون ماده صد مطابق حکم صادره عمل خواهد شد(
۵- محاسبه و صدور فیش عوارض درآمد و نوسازی و پرداخت فیش و تحویل یک نسخه از آن به واحدهای درآمد و نوسازی
۶- مراجعه به واحد ساختمانی و تمدید پروانه ساختمانی
صدور عدم خلاف و پایان کار:
الف) مدارک مورد نیاز:
۱- ارائه سند مالکیت
۲- ارائه اصل شناسنامه ساختمان (برای املاک دارای پراونه ساختمانی)
۳- ارئه گزارش مهندس ناظر جهت درصد پیشرفت عملیات ساختمانی (عدم خلاف)
در صورت اتمام عملیات ساختمانی (پایانکار) کلیه عملیات ساختمانی بالاخص نماسازی بایستی انجام شده باشد(آماده بهره برداری)
۴- اخذ شناسنامه فنی ملکی از سازمان نظام مهندسی
۵- ارائه کدپستی
ب) مراحل انجام کار:
۱- مراجعه به واحد ساختمانی و ثبت کد نوسازی و درخواست کتبی و تعیین زمان بازدید از ملک
۲- مراجعه مالک در زمان تعیین شده به شهرداری و بازدید ملک توسط مأمور بازدید (مأمور بازدید ملک به مالک یا متقاضی اعلام مینماید در چه زمانی به کدام قسمت شهرداری جهت پیگیری مراجعه نماید).
۳- در صورتیکه ساختمان بر اساس پروانه ساختمانی و مطابق مندرجات پروانه ساختمانی احداث و تخلفی نداشته باشد توسط واحد ساختمانی شهرداری گزارش تهیه و به واحدهای درآمد و نوسازی ارجاع میگردد. (در صورتیکه ساختمان بدون پروانه و دارای تخلف باشد پس از ارجاع به کمیسیون ماده صد مطابق حکم صادره عمل خواهد شد).
۴- استعلام از اداره پست و آتشنشانی
۵- محاسبه و صدور فیش عوارض درآمد و نوسازی و پرداخت فیش صادره و تحویل یک نسخه از آن به واحد درآمد و نوسازی
۶- مراجعه به واحد ساختمانی و صدور عدم خلاف یا پایانکار
۷- تأییدات (امضای مسئول شهرسازی،مسئول درآمد، شهردار)
پاسخ استعلامات ( دفترخانه ، بانک … ) :
الف) مدارک مورد نیاز:
۱- ارائهنامه درخواستی (دفترخانه، بانک…)
۲- ارائه اسناد مالکیت و پروانه ساختمانی یا پایانکار و یا گواهی عدم خلاف
۳- املاکی که دارای پروانه ساختمانی و دارای مهندس ناظر میباشند جهت انتقال ملک میبایست گزارش مهندس ناظر مبنی بر انتقال و اجرای اصول فنی و درصد پیشرفت عملیات ساختمانی ملک ارائه نمایند.
۴- ارائه کد پستی ملک
ب)مراحل انجام کار:
۱- مراجعه به واحد کنترل ساختمانی و ثبت کدنوسازی و درخواست و تعیین زمان بازدید از ملک
۲- مراجعه مالک در زمان تعیین شده به شهرداری و بازدید ملک توسط مأمور بازدید (مأمور بازدید پس از بازدید ملک به مالک یا متقاضی اعلام مینماید در چه زمانی به کدام قسمت شهرداری جهت پیگری مراجعه نماید.)
۳- تعیین بروکف توسط واحد نقشهبرداری (در صورت نیاز)
۴- اظهارنظر واحدهای تعیین خلاف و طرح تفصیلی و اخذ دستورات لازم و ارسال گزارش به واحد درآمد و نوسازی (در صورتیکه ملک دارای تخلف باشد پس از ارجاع به کمیسیون ماده صد برابر حکم صادره عمل خواهد کرد).
۵- محاسبه عوارض و صدور فیش عوارض درآمد و نوسازی و پرداخت فیش و تحویل یک نسخه از آن به واحد درآمد و نوسازی.
۶- پاسخنامه درخواستی