۱۴۰۳/۰۱/۳۰

وجه تسمیه شهر حمیدیا

شهرداري حميديا در سال 1372 تأسيس و به نام استاندار فقيد یزد «مرحوم مهندس عبدالعلي حميديا» نامگذاري شد . لازم به ذکر است جمعیت شهر حمیدیا در حال حاضر حدود 50000 (پنجاه هزار) نفر میباشد.

بوستان ناجی حمیدیا

بوستان ناجی واقع در بلوار شهید دشتی حمیدیا

بوستان ناجی حمیدیا

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برگزاری کلاس های آموزشی

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

شهر حمیدیا به استقبال بهار می رود

شهردار حمیدیا از آماده سازی شهر حمیدیا برای استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد و به تشریح عمده اقدامات اجرایی در حال انجام پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری حمیدیا، مهندس امیر شاکری، شهردار حمیدیا با اشاره به شکل گیری موج جدیدی از اقدامات و فعالیت های شهرداری حمیدیا از اوایل اسفندماه جاری، گفت: با توجه به فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت و برقراری سفرهای نوروزی در پرتو مدیریت هوشمند کرونا، شهر حمیدیا نیز برای استقبال از بهار و میزبانی از میهمانان نوروزی آماده می شود.

وی به رویکرد فرهنگی و اجتماعی برنامه های شهرداری حمیدیا در نوروز ۱۴۰۱ اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز جشنواره نوروزی با محوریت بوستان ناجی شهر و با حضور و نقش آفرینی هنرمندان شهر برگزار می شود.
مهندس شاکری در ادامه از برگزاری مسابقات فرهنگی_ هنری با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج شهر خبرداد و افزود: همچنین پیرو سلسله مسابقات فرهنگی_هنری شهرداری حمیدیا، مسابقه ای تحت عنوان “عیدانه” ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

شهردار حمیدیا خاطرنشان کرد: پارک شهدای گمنام( روبروی صداوسیما) به عنوان محل استقرار کمپ اقامتی و راهنما مسافران پیش بینی شده است.

وی در ادامه ایام نوروز را فرصت مناسبی برای رونق مشاغل خانگی به ویژه حمایت از کسب و کار زنان سرپرست خانوار دانست و تصریح کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته، نمایشگاه و بازارچه فعالیت های زنان سرپرست خانوار در قالب خیریه های مستقر در شهر دایر می شود.

مهندس شاکری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام ویژه شهرداری حمیدیا به فضای سبز شهری، خاطرنشان کرد: در این راستا در مقاطع زمانی مختلف اقدام به غرس نهال در مناطق مختلف شهر و به ویژه در رفوژ میانی بلوارها شده همچنین در روزهای منتهی به سال جدید نیز گل کاری میادین ها، رفوژ بلوارها و بوستان های شهر در دستور کار قرار دارد.

شهردار حمیدیا در ادامه از اصلاح و تقویت روشنایی معابر و بوستان های شهرحمیدیا به عنوان یکی از اولویت های مهم شهرداری حمیدیا یادکرد و گفت: در این راستا علاوه بر بازدید مستمر شبانه از وضعیت روشنایی مناطق مختلف شهر، لامپ های پر مصرف و فاقد روشنایی مناسب جمع آوری و به جای آن ها لامپ های کم مصرف و پر نور نصب شده است.

وی در پایان رنگ آمیزی جداول معابر شهر به طول ۷ کیلومتر، خط کشی ترافیکی کلیه معابر درجه یک و دو شهر، لکه گیری و آسفالت معابر، رنگ آمیزی مبلمان شهری، حذف زوائد بصری، بازسازی و اصلاح برخی از علائم ترافیکی و لکه گیری آسفالت ها را از دیگر اقدامات در دست اجرا شهرداری حمیدیا عنوان کرد.

تمامی حقوق برای “شهرداری حمیدیا” محفوظ است.

آدرس و تلفن

  • آدرس : یزد – شهر حمیدیا – بلوار سردار شهید حاج حسن دشتی – خیابان شهید نصرا… جعفری – شهرداری حمیدیا
  • سامانه پیامک : 3000101124
  • تلفن: 38222283-035
  • نمابر : 38222282-035
  • رایانامه : info@hamidia.ir
Template Design:Dima Group