۱۴۰۳/۰۲/۰۱

وجه تسمیه شهر حمیدیا

شهرداري حميديا در سال 1372 تأسيس و به نام استاندار فقيد یزد «مرحوم مهندس عبدالعلي حميديا» نامگذاري شد . لازم به ذکر است جمعیت شهر حمیدیا در حال حاضر حدود 50000 (پنجاه هزار) نفر میباشد.

بوستان ناجی حمیدیا

بوستان ناجی واقع در بلوار شهید دشتی حمیدیا

بوستان ناجی حمیدیا

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برگزاری کلاس های آموزشی

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

عزم راسخ شهرداری حمیدیا برای ساماندهی واحدهای ضایعاتی شهر/ نگاه اول ما به معتادان، نگاهی انسانی و تلاش در جهت بهبود وضعیت آن ها است

شهردار حمیدیا توسعه واحدهای ضایعاتی غیر مجاز در حاشیه شهر حمیدیا را یکی از دغدغه های جدی شهرداری حمیدیا دانست و گفت: توسعه واحدهای ضایعاتی در حاشیه شهر ضمن ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان، بی نظمی محسوسی را در حاشیه شهر ایجاد کرده بود که در این راستا جلسات متعددی جهت ساماندهی این واحدها، در سطح فرمانداری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری حمیدیا، مهندس امیر شاکری شهردار حمیدیا در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد که به میزبانی شهرداری حمیدیا برگزار شد، توسعه واحدهای ضایعاتی غیر مجاز در حاشیه شهر حمیدیا را یکی از دغدغه های جدی شهرداری حمیدیا و جلوگیری از توسعه این واحدها را، از مطالبات مورد تاکید شهروندان دانست و گفت: توسعه واحدهای ضایعاتی در حاشیه شهر ضمن ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان، بی نظمی محسوسی را در حاشیه شهر ایجاد کرده بود که در این راستا جلسات متعددی جهت ساماندهی این واحدها، در سطح فرمانداری برگزار شد.

 

شهردار حمیدیا ادامه داد: در وهله اول در دو نوبت اخطارهایی در خصوص انتقال واحدهای ضایعاتی شهر، به خارج از بافت مسکونی و شهری داده شد و در مرحله بعد با دستور قضایی و با حضور تیمی متشکل از نماینده اداره کل اماکن عمومی استان، نیروی انتظامی و نیروهای واحد بازرسی و اجرائیات شهرداری حمیدیا ۱۴ واحد ضایعاتی پلمب شد.

 

وی از عزم جدی شهرداری حمیدیا جهت ساماندهی واحدهای ضایعاتی شهر خبرداد و خاطرنشان کرد: ظرف یک هفته، واحدهایی که مجددا مرتکب تخلف شده و اقدام به فک پلمپ واحدها نموده اند، شناسایی و اطلاعات مربوط به آن ها جهت اتخاذ تصمیمات لازم و برخورد قانونی با آن ها، در جلسه ای در فرمانداری ارائه می شود.

 

شاکری دستورکار دوم این نشست را تصمیمگیری در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر عنوان کرد و گفت: براساس پایش های صورت گرفته از مناطق و محلات مختلف شهر، مشخص شد گروه هایی از معتادین در قالب کپرهایی در بعضی از اراضی مجاور شهر حضور یافته و گاها نوعی سکونت غیر رسمی را شکل داده اند که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار شهرداری حمیدیا قرار گرفت.

 

شهردار حمیدیا با بیان اینکه نگاه اول ما به معتادان متجاهر، نگاهی انسانی و تلاش در جهت بهبود وضعیت آن ها است، اظهارداشت: با حضور NGO ها و همکاری صمیمانه برادران بسیج در حوزه مقاومت والعادیات به این مسئله ورود پیدا کرده و با توزیع غذای گرم، ارائه خدمات بهداشتی و واکسیناسیون اعتماد آن ها را جلب کرده و هزینه هایی را جهت اعزام این دسته از افراد به کمپ های ترک اعتیاد و بازگشت آن ها به کانون خانواده را متقبل شدیم.

 

وی در پایان به ضرورت پاکسازی مناطق حاشیه ای شهر از حضور معتادین متجاهر و نظم بخشیدن به این مناطق پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه این مناطق می تواند به بستری برای بروز دیگر تخلفات تبدیل شود؛ با رصد دقیق مناطق و قرار دادن اطلاعات مربوطه در اختیار نیروی انتظامی و فرمانداری، اقدامات لازم برای جمع آوری معتادین از حاشیه شهر حمیدیا انجام خواهد شد.

تمامی حقوق برای “شهرداری حمیدیا” محفوظ است.

آدرس و تلفن

  • آدرس : یزد – شهر حمیدیا – بلوار سردار شهید حاج حسن دشتی – خیابان شهید نصرا… جعفری – شهرداری حمیدیا
  • سامانه پیامک : 3000101124
  • تلفن: 38222283-035
  • نمابر : 38222282-035
  • رایانامه : info@hamidia.ir
Template Design:Dima Group