۱۴۰۳/۰۲/۰۱

وجه تسمیه شهر حمیدیا

شهرداري حميديا در سال 1372 تأسيس و به نام استاندار فقيد یزد «مرحوم مهندس عبدالعلي حميديا» نامگذاري شد . لازم به ذکر است جمعیت شهر حمیدیا در حال حاضر حدود 50000 (پنجاه هزار) نفر میباشد.

بوستان ناجی حمیدیا

بوستان ناجی واقع در بلوار شهید دشتی حمیدیا

بوستان ناجی حمیدیا

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برگزاری کلاس های آموزشی

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

بسیج برآمده از آموزه های امام حسین (ع) است/ انقلاب اسلامی ایران هویت جدیدی از زن را به جهان مخابره کرد

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: بسیج و تفکر بسیجی را برآمده از آموزه های امام حسین(ع) است و فرهنگ بسیجی؛ فرهنگ خداجویی و دفاع همه جانبه از عزت، شرف و حریم انسانیت است.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری حمیدیا، سرهنگ حسین زارع کمالی؛ جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در همایش بزرگ بانوان بسیجی شهر حمیدیا گفت: با توجه به اینکه بسیج در اوج بحران های اوایل انقلاب اسلامی و با تدبیر رهبر کبیر انقلاب تاسیس شده می توان حقیقت و منطق بسیج را تبدیل تهدیدها به فرصت ها عنوان کرد.

 

وی بسیج و تفکر بسیجی را برآمده از آموزه های امام حسین(ع) دانست و اظهارداشت: فرهنگ بسیجی، فرهنگ غلبه بر دیگران نیست بلکه فرهنگ خداجویی و دفاع همه جانبه از عزت، شرف و حریم انسانیت است و شهدا هشت سال دفاع مقدس، با همین تفکر در برابر دشمنان ایستادند تا از اوج مظلومیت و محدودیت به اوج عزت و اقتدار برسیم.

 

سرهنگ زارع به تبیین جایگاه زن، قبل از انقلاب و پس از آن پرداخت و خاطرنشان کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی هویت جدیدی از زن، به دنیا مخابره شد؛ هویتی که برگرفته از نظرات و فرامین امام راحل بود و برخلاف نظام غرب، نگاه اسلام به زن و جایگاه زن؛ نگاه کرامت بخش، عزت بخش، رشد آفرین و استقلال دهنده به هویت و شخصیت زن بود.

 

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) زن مسلمان ایرانی برخلاف زن شرقی؛ که در حاشیه قرار دارد یا زن غربی؛ که جنسیت آن بر موجودیت آن برتری دارد، ضمن عفیف و محجبه بودن، در متن و مرکز نظام است و در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … اثرگذار و نقش آفرین است.

 

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: زنان مسلمان ایرانی اوج احساسات و لطافت زنانه را با اوج جهاد، شجاعت و شهامت درهم آمیخته و با ویژگی های اخلاص، پشتکار، ایمان و الگو قرار دادن فاطمه زهرا(س)، قله های رفیعی را فتح کرده اند و امروز هر آنچه از عزت و اقتدار داریم مدیون زنان شیر دل و با بصیرتی است که سربازان خط مقدم نظام بوده و هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش تاثیرگذار زنان در جنگ نرم اشاره کرد و گفت: شرایط جنگ سخت کاملا متفاوت از جنگ نرم بوده و ویژگی های خاص خود را دارد که «ورود بی سر و صدا، تاثیرگذاری تدریجی و ویرانی کامل» مهمترین ویژگی آن است.

 

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد لازمه ایستادگی در برابر تهدیدات جنگ سخت را شجاعت و لازمه ایستادگی در برابر خطرات جنگ نرم را بصیرت دانست و اظهارداشت: بصیرت به معنای ملاک قرار دادن حقیقت ها فارغ از نگاه به ظواهر و شخصیت ها است در جریان جنگ نرم باید مراقب بود که نباید مالک اشترها را به بهانه تندروی کنار زده و ابوموسی اشعری ها را به بهانه اعتدال، در راس قرار داد.

 

سرهنگ زارع با بیان اینکه در جنگ نرم زنان بیشترین تاثیرگذاری را دارند چراکه بیشترین هجمه این جنگ نیز متوجه بانوان می شود، خاطرنشان کرد: بانوان در جنگ نرم بر خلاف جنگ سخت در خط مقدم هستند و در صورت غفلت دشمنان به صورت خانه به خانه، اتاق به اتاق و نفر به نفر تاثیر میگذارند.

 

وی در پایان به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فرهنگ اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند: « فرهنگ مثل هوایی می‌ماند که ما تنفس می‌کنیم. اگر هوا مسموم باشد و انسان آن را تنفس کند ممکن است به مرگ او منتهی شود» لذا اهمیت دارد علاوه بر اینکه خانواده ها به این حوزه توجه می کنند، مسئولین نیز به صورت ویژه این حوزه را مورد توجه قرار دهند.

 

شایان بذکر است که همایش بزرگ بانوان بسیجی شهر حمیدیا به همت پایگاه مقاومت بسیج کمیل شهرداری حمیدیا برگزار شد.

تمامی حقوق برای “شهرداری حمیدیا” محفوظ است.

آدرس و تلفن

  • آدرس : یزد – شهر حمیدیا – بلوار سردار شهید حاج حسن دشتی – خیابان شهید نصرا… جعفری – شهرداری حمیدیا
  • سامانه پیامک : 3000101124
  • تلفن: 38222283-035
  • نمابر : 38222282-035
  • رایانامه : info@hamidia.ir
Template Design:Dima Group