۱۴۰۳/۰۲/۰۱

وجه تسمیه شهر حمیدیا

شهرداري حميديا در سال 1372 تأسيس و به نام استاندار فقيد یزد «مرحوم مهندس عبدالعلي حميديا» نامگذاري شد . لازم به ذکر است جمعیت شهر حمیدیا در حال حاضر حدود 50000 (پنجاه هزار) نفر میباشد.

بوستان ناجی حمیدیا

بوستان ناجی واقع در بلوار شهید دشتی حمیدیا

بوستان ناجی حمیدیا

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برگزاری کلاس های آموزشی

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

شهرداری حمیدیا میزبان دبیران و کارشناسان مدیریت بحران شهرستان های استان یزد

امیر شاکری، شهردار حمیدیا گفت: جلسه هماهنگی دبیران و کاشناسان مدیریت بحران شهرستان های استان یزد به میزبانی شهرداری حمیدیا برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی شهرداری حمیدیا، جلسه هماهنگی دبیران و کاشناسان مدیریت بحران شهرستان های استان یزد با حضور احسان بالاکتفی، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد و امیرشاکری، شهردار حمیدیا و دبیران و کارشناسان مدیریت بحران شهرستان های استان یزد در محل شهرداری حمیدیا برگزار شد.

مهندس شاکری، شهردار حمیدیا در ادامه افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی و توسعه آموزش عمومی را از مولفه های مهم جهت کاهش خسارات ناشی از وقوع بحران ها را بسیار مهم و حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: فراگیری دانش مقابله با بحران ها پس از بروز حوادث غیرمترقبه موجب ایجاد آرامش در جامعه و انجام اقدامات صحیح و اصولی برای کنترل شرایط و جلوگیری از تشدید بحران ها می شود.

وی به لزوم برنامه ریزی برای استفاده از توان و ظرفیت نیروهای مردمی در هنگام وقوع حوادث پرداخت و گفت: در این راستا ضروری است زیر ساخت های لازم برای فراخوان به موقع نیروها، شناسایی توانمندی نیروهای مردمی و ارائه آموزش های لازم و کاربردی به آن ها فراهم شود تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه شاهد نقش آفرینی افراد در جهت جلوگیری از گسترش بحران حادث شده و کاهش صدمات و خسارت ناشی از آن باشیم.

شهردارحمیدیا همچنین به شیوع ویروس کرونا و اقدامات انجام شده جهت کنترل و مدیریت کرونا اشاره کرد و افزود: در نیروهای مردمی آشنایی خوبی در خصوص بحران هایی نظیر زلزله و سیل وجود دارد اما در بحث کرونا به دلیل ناشناخته بودن، چنین شناختی وجود نداشت در عین حال با اجرای پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت در شهر و با همت نیروهای داوطلب بسیج و هلال احمر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت.

شاکری ادامه داد: اجرای طرح محله محور سردار سلیمانی، نصب بنرهای هشدار دهنده و آموزشی مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر، ضدعفونی معابر و محل های پرتردد و ارسال پیامک های اطلاع رسانی به شهروندان از جمله اقداماتی بود که در ایام کرونا  در شهر حمیدیا انجام شده است.

وی به مشکلات توزیع امکانات در زمان وقوع بحران ها اشاره و تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون طی چندین وهله اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده توسط شهرداری حمیدیا خریداری و با کمک نیروهای داوطلب بسیج و هلال احمر بین گروه های هدف توزیع شد.

شهردار حمیدیا در انتها از آمادگی این نهاد جهت همکاری با شبکه بهداشت در راستای تامین محل یا امکانات مورد نیاز برای واکسیناسیون شهروندان خبرداد.

امیر شاکزی، شهرداری حمیدیا مدیریت بحران،شهرداری حمیدیا مدیریت بحران، شهرداری حمیدیا

 

 

تمامی حقوق برای “شهرداری حمیدیا” محفوظ است.

آدرس و تلفن

  • آدرس : یزد – شهر حمیدیا – بلوار سردار شهید حاج حسن دشتی – خیابان شهید نصرا… جعفری – شهرداری حمیدیا
  • سامانه پیامک : 3000101124
  • تلفن: 38222283-035
  • نمابر : 38222282-035
  • رایانامه : info@hamidia.ir
Template Design:Dima Group