۱۴۰۳/۰۲/۰۶

وجه تسمیه شهر حمیدیا

شهرداري حميديا در سال 1372 تأسيس و به نام استاندار فقيد یزد «مرحوم مهندس عبدالعلي حميديا» نامگذاري شد . لازم به ذکر است جمعیت شهر حمیدیا در حال حاضر حدود 50000 (پنجاه هزار) نفر میباشد.

بوستان ناجی حمیدیا

بوستان ناجی واقع در بلوار شهید دشتی حمیدیا

بوستان ناجی حمیدیا

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برگزاری کلاس های آموزشی

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برداشته شدن قدم اول ایجاد پارک های ویژه بانوان از سوی شهرداری حمیدیا

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: شهرداری حمیدیا جهت ایجاد پارک های ویژه بانوان قدم اول را برداشته اند که امیدواریم این اقدام سرمشق و الگویی برای دیگر مسئولان در سایر نقاط استان باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری حمیدیا؛ آیت الله سید محمد کاظم مدرسی، نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد و امام جمعه بخش مرکزی یزد در آیین بهره برداری از بوستان بانوان ریحان شهر حمیدیا، با بیان اینکه بانوان به عنوان نیمه از جمعیت کشور، مسئولیت های بسیار سنگینی را در جامعه ایفا می کنند، اظهارداشت: مسئولین نیز باید نسبت به حقوق بانوان توجه لازم را داشته باشند و آنچه را که در مسیر زندگی آن ها اعم از تقویت روح و جسم، ایجاد نشاط و توسعه کاری بانوان در چارچوب شرع و عفت نیاز است، مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد و توسعه پارک های بانوان در مناطق و شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان و شهر یزد در این زمینه جریان سرمایه گذاری کمی صورت گرفته، به طوری که شاید بتوان گفت نسبت به حق و مطالبه بانوان، میزان این سرمایه گذاری صفر بوده است.

آیت الله مدرسی ادامه داد: در این راستا شهردار خلاق، متدین و پر تلاش شهر حمیدیا با همکاری شورای اسلامی این شهر جهت ایجاد پارک های ویژه بانوان قدم اول را برداشته اند که امیدواریم این اقدام سرمشق و الگویی برای دیگر مسئولان در سایر نقاط استان باشد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در بخش دیگری از سخنانش به سوء استفاده برخی از افراد، از تذکرات مومنین و متدینین اشاره و تصریح کرد: بیان برخی تذکرات، نباید دستمایه سوء استفاده افراد و ایجاد دوگانه نسبت به دین و آزادی بانوان یا دوگانه بین دین و گردشگری، بازار، آزادی و امثالهم شود.

وی این گونه حرکت ها را از روی غرض ورزی و در بغضی از اوقات از روی جهل و نادانی دانست و تبیین کرد: دین همیشه پشتوانه آزادی و جریان های بانوان، گردشگری، بازار و کسب و کار بوده، در واقع دین با این موارد عجین است و دین منهای آزادی معنا ندارد.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه دین اسلام در رابطه با بانوان، دیدگاه های خاص خود را دارد، اظهارداشت: در هیچ مکتب و آیینی مثل آیین اسلام نسبت به بانوان توجه نشده است، لذا ضروری است اهل قلم، رسانه های اجتماعی، فعالان فضای مجازی و معتمدین مردم توجه ویژه ای را به این موضوع داشته باشند که تذکرات روحانیون، مومنین و فرهنگ دوستان واقعی به معنای سد راه آزادی و رشد بانوان نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اسلام بیشترین دفاع را از بانوان و قرآن بیشترین دفاع را از آزادی دارد، البته این آزادی به معنای ولنگاری نیست بلکه به معنای سعادت آفرینی است.

آیت الله مدرسی با تاکید بر توجه و برنامه ریزی برای بهره وری همه جانبه از پارک های بانوان، خاطرنشان کرد: باید در این پارک ها برنامه هایی جهت تقویت بنیان خانواده و استحکام خانوادگی تدوین شود، باید طراحی شود در همین پارک ها برای استحکام خانوادگی برنامه ریزی شود و ضمن فراهم سازی بستر ارایه مشاوره های صحیح به بانوان، گروه هایی به تشویق خانواده ها به فرزندآوری، معرفی مشاغل مناسب بانوان و … بپردازند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در ادامه شهر حمیدیا شهرشهید پرور و متدین پرور دانست و خاطرنشان کرد: شهر حمیدیا در حقیقت الگویی برای شهرهایی است که در زمینه ایجاد پارک های ویژه بانوان سرمایه گذاری می کنند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت توسعه پارک های بانوان در شهرها، از استاندار در خواست کرد که شورای اسلامی شهر یزد حرکت پایانی خود در آخرین ماه های کاری این دوره را به سمت حمایت از بانوان در جامعه با ایجاد پارک ها و پیست های مختلف برای ورزش بانوان سوق دهند.

تمامی حقوق برای “شهرداری حمیدیا” محفوظ است.

آدرس و تلفن

  • آدرس : یزد – شهر حمیدیا – بلوار سردار شهید حاج حسن دشتی – خیابان شهید نصرا… جعفری – شهرداری حمیدیا
  • سامانه پیامک : 3000101124
  • تلفن: 38222283-035
  • نمابر : 38222282-035
  • رایانامه : info@hamidia.ir
Template Design:Dima Group